Архів категорії: Новини

Гордість школи

У наш непростий, трагічний час дуже хочеться позитивних новин, і такими промінчиками світла є успіхи наших дітей.

Випускниця Грозинецького ліцею Анжеліка Козаченко отримала 200 балів з мультипредметного іспиту з математики.

Молодець! Гордимося тобою!
Бажаємо легкого життєвого шляху, вірних друзів, успіхів і щастя під мирним небом України!

Достойно підготувала ученицю до НМТ вчитель математики Бердник Анастасія Іванівна

День Української Державності

28 липня Україна щорічно відзначає День Української Державності, з метою утвердження понад 1000-літніх традицій українського державотворення, яке корінням сягає часів заснування міста Києва та розквітло за князювання Володимира Великого

День Української Державності, затверджуватиме зв’язок українців, які мешкають зараз, з багатьма поколіннями нашого народу. Зараз у багатьох подвигах наших воїнів, у мудрості наших людей у боях, навіть просто у розмовах звичайних українців про те, що відбувається, ми можемо побачити, ми можемо почути та зрозуміти приклади таких самих характерів, але сотні років тому.

Військово-патріотична гра «Сокіл»(«Джура»)

7 липня на Буковині відбулись фінальні змагання обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура»), на базі Чернівецького обласного музею народної архітектури та побуту.

Цьогоріч, під час повномасштабної російської агресії проти України, особливо важливо виховувати у молодого покоління почуття національної гідності та свідомість, формувати навички та елементи військової звитяги.

72 учасники із 12 найпрогресивніших роїв-переможців територіальних етапів, серед яких рій «Повсанці» – учні 7-Б класу Грозинецького ліцею Топорівської ТГ мали змогу продемонструвати свою вправність у таких конкурсах: звіт про роботу рою під гаслом «Добре діло»; творчо-мистецьке представлення рою «Ватра»; інтелектуальна гра «Відун»; конкурс «Медицина»; інтелектуально-екстремальна гра «Пластун»; «Стрільба з пневматичної зброї»; «Метання гранати».

Вітаємо рій «Повстанці», який зайняв ІІІ призове місце у загальнокомандному заліку ІІ етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура») (середня вікова група «Джури» 11-14 років). Також команду нагороджено грамотами за призові місця у кожному конкурсі.

Віримо в силу нашої вільної нації! Плекаємо свою державність, вивчаємо свою історію, пишаємось своєю ідентичністю – змінюємо майбутнє України.

Випуск 9 класу 2022

Вже почалось, мабуть, майбутнє.
Оце, либонь, вже почалось…
Не забувайте незабутнє,
воно вже інеєм взялось!

І не знецінюйте коштовне,
не загубіться у юрбі.
Не проміняйте неповторне
на сто ерзаців у собі!

Минають фронди і жіронди,
минає славне і гучне.
Шукайте посмішку Джоконди,
вона ніколи не мине.

Любіть травинку, і тваринку,
і сонце завтрашнього дня,
вечірню в попелі жаринку,
шляхетну інохідь коня.

Згадайте в поспіху вагона,
в невідворотності зникань,
як рафаелівська Мадонна
у вічі дивиться вікам!

В епоху спорту і синтетики
людей велика ряснота.
Нехай тендітні пальці етики
торкнуть вам серце і вуста.

© Ліна Костенко. Всі права застережені.

17 ЧЕРВНЯ. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Молодша група. День закриття

В цей день була проведена урочиста лінійка, присвячена закриттю мовного табору «Freedom». Дітям були представлені сертифікати. Після лінійки було проведено круглий стіл, де учні висловили свої думки про набуті знання та емоції під час проведення англомовного табору. Літній мовний табір дав можливість дітям вивчати англійську мову  у цікавій формі, весело провести час разом з друзями, розвинути свої таланти, отримати пізнавальну інформацію, навчитися новому. Кожного учасника мовного табору було задіяно в підсумковому проекті «Language unites hearts!»

Старша група.

Швидко і непомітно промайнули два тижні пришкільного мовного табору “Freedom”, кожен день перебування в якому подарував дітям безліч яскравих вражень, неповторних емоцій, різноманітних розваг, а також допоміг поглибити та удосконалити знання з англійської мови. Хтось знайшов нових віртуальних друзів, хтось познайомився з цікавими людьми- носіями мови,але всі, безумовно, з користю провели час та відпочили.

У таборі панувала атмосфера взаємоповаги, зникли комплекси і страхи. Ми навчилися діяти однією командою, допомагати один одному. Ігри на свіжому повітрі “Guess the word”, “Freeze”, “Countable/uncountable” дітям сподобалися найбільше. Подих літа, сонце, щебет лісових птахів та ще й легкий літній дощик нас освятив.
Закриття вдалося!

До побачення, табір!
Кличе літо ласкаве
нас на росяні трави і в блакить осяйну!
До побачення, табір,
Літо, літо тривожне,
Перемоги нам дай,
подолати орду!

16 ЧЕРВНЯ. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Молодша група. День талантів

Гасло дня: “Талант – це здібності природні, обдарування, справжній хист. Хоч ти не бачиш їх сьогодні, бо ще малий на вік і зріст. Та є в тобі обдарування, вони у кожного з нас є. Лише потрібне намагання знайти в своїй душі своє». Цього дня діти розучували пісні англійською мовою, а потім взяли участь у конкурсі малюнків, в якому презентували свої роботи. Медична сестра ліцею провела годину спілкування на тему «Здоровим бути круто!». Мета якої виховувати у дітей ціннісне ставлення до свого здоров’я, пропаганда здорового способу життя, популяризація літератури з основ здоров’я.

Старша група. День мрії

Про що мріють українці? Сьогодні ми багато розмовляли. Найперша мрія, яку діти озвучували – це мрія про перемогу України та мир. Також ми вивчали фразеологізми англійською про мрії. А ще діти втілили свої мрії у фантастичні малюнки

15 ЧЕРВНЯ. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Старша група. День спорту

Сьогодні продовжили формувати правильні та корисні звички і прививали любов до спорту. Адже в зоровому тілі – здорових дух. Ми з дітьми розглянули та пригадали різні види спорту англійською, з’ясували, які види спорту є найпопулярнішими у Великій Британії, в ігровій формі пригадували граматичні правила.

Друга частина – заняття з психологом ліцею, Гончар М.В. Знайомились та працювали з різними методами арттерапії. Малювали себе у вигляді «Солодкого спогаду», працювали з методикою «Що я про себе знаю?». На домашнє завдання маємо створити «Подушку безпеки».

Молодша група. День патріотів

День розпочався з країнознавчої вікторини «About Great Britain». Після чого, діти залюбки поділились своїми фото у вишиванках для святкового відео «Парад вишиванок». Соціальний педагог ліцею провів годину спілкування на тему «Я – українець». Метою було формувати національну свідомість учнів, сприяти усвідомленню учнями значення державної єдності й незалежності; розширити знання учнів про свою державу, розкрити суть поняття «держава», «громадянин», «патріот», «патріотизм»; учити відверто висловлювати свої думки, погляди, переконання; розвивати у дітей прагнення до особистісного самоствердження та самовдосконалення бути свідомим громадянином України, її патріотом

14 ЧЕРВНЯ. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Молодша група. «День друзів»

Діти вивчали і розповідали прислів’я та приказки про дружбу англійською мовою. А також заспівали тематичну пісню про дружбу «Magic Song». Педагог-організатор Антонюк Д.В. провела годину спілкування «Твори добро». Метою якої було:

  •  ознайомити учнів із поняттями і законами доброти, честі, справедливості;
  • формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любов і повагу до ближнього;
  • розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.

Старша група. День “Здорового способу життя

Сьогодні ми говорили про важливість ведення здорового способу життя, як фундаменту гарного самопочуття, активного, здорового майбутнього. Медсестра ліцею, Інна Василівна також нагадала, що про своє здоров’я необхідно дбати вже з дитячого віку. Крім того діти обговорювали корисну і шкідливу їжу та важливі щоденні звички.

13 червня. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Молодша група. «День ребусів і кросвордів»

День розпочався з вправи «Пізнаю себе» – психолог Гончар М.В. На занятті діти використовували різні арттерапевтичні методики, для того, щоб дізнатися якими вони є насправді. Наступним етапом була краєзнавча вікторина «English Expert» та тренування логіки за допомогою ребусів на різні теми. Розвиток логіки — це те, що потрібно кожній особистості, починаючи від маленьких дітей і закінчуючи цілком дорослими людьми. Логіка допомагає нам на основі правильно вибудуваного аналізу тих чи інших дій, обставин, подій, явищ робити правильні висновки, і вже на цій основі приймати правильні рішення.

Старша група. “День казки”

Новий тиждень почався з нових пригод. Сьогодні учні старшої групи поринули в світ казки. Діти читали в ролях класичні казки англійською мовою, з цікавістю взяли участь у вікторині “Guess the fairy tale”, пригадували казкових героїв.

10 червня. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Молодша група. День мандрівки

День розпочався з віртуальної екскурсії до Лондона. Діти мали можливість побувати в одному з найбільших міст Європи, що є світовим центром культури, музики, освіти, моди, політики, фінансів і торгівлі. Згідно плану роботи було проведено годину спілкування «Що означає бути вихованою людиною?»,  яку провів соціальний педагог ліцею Топорівський В.

Старша група. День музики та кіно

Пісня – це неймовірний помічник у вивченні англійської мови. Саме тому сьогодні ми з дітьми співали та слухали пісні англійською, виконували вправи на закріплення лексики. А друга частина дня пройшла за переглядом уривків всіма улюбленого
мультика “The Lion King” та пригодницького фільму “Harry Potter”.

9 червня. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Старша група. День Північної Ірландії

Сьогодні команда “We are from Ukraine” подорожувала Північною Ірландією. Побачили туристичні цікавинки країни, дізналися про традиції святкування Дня св. Патріка, послухали ірландську музику та навіть створили своїми руками капелюх лепрекона, міфічного ірландського персонажа

Молодша група «День мрій»

Кожен з учасників загону розповів про свою мрію англійською мовою. Після чого діти переглянули соціальну рекламу «Про необхідність вивчення англійської мови». Учні за допомогою майстер-класу виготовили «Голуба миру».

8 червня. АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР “FREEDOM” (ОНЛАЙН)

Старша група. Команда “We are from Ukraine”. День Великої Британії.

Після традиційної ранкової зарядки та гімну України, учні старшої школи дізнавалися про традиції та звичаї Великобританії. Під час роботи в групах діти проявили свої знання з культури країни. Крім того взяли участь в незвичному англійському конкурсі кривляння обличчям. Також онлайн формат не завадив підтримати традицію англійського чаювання. Британський чай додав енергії і масу позитивних емоцій. Вирішили чаювати щодня) І на завершення діти намалювали символи Великої Британії.
Керівник Настас А.І.

Молодша група. «День нових вражень».

Після ранкової зарядки учням було представлено відеоролик про світові столиці, після чого діти мали можливість перевірити свої знання про побачене за допомогою вікторини «World Countries & Capitals Quiz».  Наступним кроком було цікаве обговорення та роз’яснення побаченого. Також, не менш захопливим було повчальне відео про те, як можна створити прапор, з улюбленого дітьми «Конструктора Лего».Медична сестра Грозинецького ліцею – Гиндюк І.В., провела бесіду про першу медичну допомогу. Вихователь Пернай О.В.

7 червня. Англомовний табір “Freedom” (онлайн)

День розпочався з хвилини мовчання, виконання гімну України та ранкової зарядки. Згідно плану роботи було проведено годину спілкування «Україна – європейська держава» – педагог-організатор Антонюк Д.В.

Молодша група. “День відкриттів”.

Цього дня відбулася урочиста лінійка з нагоди відкриття пришкільного мовного табору  «Freedom» – «Свобода». Діти з задоволенням продекламували вірші англійською мовою та виконали табірну пісню. Вихователь молодшої групи Пернай О.В.

Старша група. “День України“.

Команда “We are from Ukraine” після перегляду відео про Україну, брала участь у вікторині. Діти працювали в групах, створили патріотичні листівки.
Керівник старшої групи: Настас А.І.

6 червня – «День знайомств». Відкриття мовного табору

День розпочався з хвилини мовчання та гімну України. Діти ознайомилися з планом та режимом роботи мовного табору, висловили свої побажання щодо його роботи. Проведено заняття «Релаксаційні вправи» з психологом ліцею – Гончар М.В. Діти обговорили назву, девіз та емблему загону. Вивчили пісню про відпочинок «Happy campers», виготовили стіннівку, розучували вірші та римування про літо.

Учні старшої школи також мали можливість поспілкуватися з представником Данського Червоного Хреста, Schwartz Peter. Дітям було цікаво почути носія мови та його розповідь про волонтерство в Україні. Також створено постер команди “We are from Ukraine”.

Останній дзвоник 2022

Останній дзвоник” пролунав для учнів Грозинецького ліцею, сповістивши про початок літніх канікул для учнів, початок нового життєвого шляху для випускників та про багато літніх вражень для кожного. Сьогодні  проведено Останній урок  для одинадцятикласників та всіх учнів ліцею, зібравши в один яскравий візерунок різнобарвні вишиванки,  і, звичайно, найщиріші в світі дитячі посмішки та схвильовані обличя батьків і педагогів.  Свято відбулося у онлайн форматі. Страшним лихом і незагойними ранами увірвалась у наше життя війна. Війна, яка триває зараз – це не жахливий сон, а страшенний період нашої історії.Віримо  в  Перемогу та довгоочікувану зустріч Першого вересня в стінах нашого ліцею, під мирним небом України.

Вишиванка- духовна броня України!
Україна – Броня світу!

2006 року в Україні було запроваджено особливе свято – День вишиванки. Ініціатором створення виступила Леся Воронюк, яка на той час була студенткою історичного факультету Чернівецького національного університету. Дівчина запропонувала своїм одногрупникам обрати день та прийти на лекції в національному вбранні. Цю ідею підтримали не лише студенти, але й викладачі. З роками традиція стала популярною по всій території України та поза її межами.
Дата завжди припадає на третій четвер травня, та об’єднує навколо себе всіх українців, покликана зберегти наші традиції, які ми передаємо з покоління в покоління.
Особливе значення День вишиванки має саме цього року. Сьогодні наш народ захищає не лише фізичні кордони України, а й духовно-культурні. Вишиванка є духовною бронею українців. Вишита сорочка була, є та буде символом нашої ідентичності, віри, надії, любові, боротьби, а головне – перемоги. Саме тому, гордо одягніть вишиванку в цей день, щоб показати нашу нескореність та любов до життя та нашої неньки України цілому світові.

“Cool Games”

Сьогодні учні Грозинецького ліцею, разом з вчителем фізичного виховання – Тодеріко Ю.В., взяли участь у фінальному етапі Всеукраїнського конкурсу спортивно – масового заходу серед учнів закладів середньої загальної освіти м.Чернівці.
Вітаємо з ІІ місцем!!!

ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

12.05.2022 року у Грозинецькому ліцеї – День цивільного захисту. Відповідно до плану заходів, з учасниками освітнього процесу в цей день шкільним штабом ЦЗ організовано були проведені он-лайн навчання стосовно поведінки під час надзвичайних ситуацій.

День цивільного захисту мав на меті відпрацювання учасниками освітнього процесу, невоєнізованих формувань цивільного захисту правильності дій щодо подолання негативних наслідків надзвичайних ситуацій, спрямованих на гарантування безпеки та захисту населення, матеріальних та культурних цінностей у мирний час та під час воєнного стану.

 В рамках onlain зустрічей, вчителі  поспілкувалися із школярами про пожежі, причини їх виникнення та наслідки, до яких вони можуть призвести. Також школярам нагадали правила безпеки в побуті та обговорили правила поведінки під час воєнного стану.  Ліцеїсти довели, що  мають  певну  базу знань щодо правил безпеки, які вони охоче демонстрували під час зустрічі.

Теми, які були надані для опрацювання, успішно виконані.
1-клас – «Абетка безпеки»
2-А; 2-Б-клас – «Безпечна поведінка під час стихійного лиха»
3-А;3-Б- клас – «Небезпечна гра з вибуховими речовинами»
4 клас – «Інтерактивні заняття на знання правил дорожнього руху»
5 клас – «Твоя безпека залежить від твоєї поведінки»
6 клас –  «Героїчна професія – рятівник»
7-А; 7-Б- клас – – «Дії у разі виявлення вибухонебезпечних предметів»
8 клас  – «Найпростіші засоби індивідуального захисту»
9 клас -«Поведінка під час воєнного стану»
10 клас  – «Вибухонебезпечні речовини у побуті»
11 клас – «Радіаційна безпека»

Учні та педагогічний колектив ліцею удосконалили свої знання та перевірили здатність грамотно і чітко діяти, щоб захистити своє здоров’я та життя.

ім’я – мама

Хто найголовніша людина у житті? Мама! …
День матері – це одне з самих зворушливих свят тому, що кожен з нас з дитинства і до своїх останніх днів, несе в своїй душі єдиний і неповторний образ – образ своєї мами, яка все зрозуміє, простить, завжди пожаліє і буде самовіддано любити незважаючи ні на що. Материнська любов і слова, залишаються в душі людини на все життя. У цей день хочеться сказати спасибі всім мамам на планеті за найкращий подарунок – життя. Вихованці та учні Грозинецького ліцею бажають усім матусям щастя і добра, мирного неба над головою.

«Дві війни. Одне майбутнє»

Вже восьмий рік поспіль Україна вшановує пам’ять тих, хто помер в Другу світову війну, разом з США та Європою – 8 травня. Це важливий для кожної людини день, який відрізняється сильним символізмом, день, який єднає покоління. Пам’ять – означає, що ми пам’ятаємо тих, хто поклав своє життя в період від 1939 до 1945 року. Примирення – символ того, що всі країни повинні об’єднатися разом. На жаль, 24 лютого 2022 року на територію України знову прийшла війна. Ми всі віримо, що скоро будемо святкувати перемогу над окупантами. А сьогодні, 8 травня, разом з усім мирним світом, помолимося за воїнів, які захищали та захищають Україну від ворогів.
Пам’ятаємо!
Перемагаємо!

З днем народження, Очільнице!

Велика сім’я Грозинецького ліцею, щиро вітають свою директорку Аліну Василівну Хащеву .
Бажаємо Вам міцного здоров’я, мирного неба, достатку, завжди тільки хороших емоцій. Щоб Ви завжди з цікавістю і притаманним Вам завзятістю, йшли вперед, підкорювали нові вершини в роботі та особистому житті. Щоб завжди стороною обходили Вас хвороби, заздрість і горе.

З днем народження!

ЧОРНОБИЛЬ 36

26 квітня- є днем пам’яті про найбільшу техногенну катастрофу та вшанування героїзму пожежників , експлуатаційного персоналу ЧАЕС, військовослужбовців, будівельників, учених, медиків, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Чорнобильська катастрофа – екологічно-соціальна  катастрофа, спричинена вибухом і подальшим руйнуванням четвертого атомного енергоблоку Чорнобильської атомної електростанції в ніч на 26 квітня 1986 року.

В темні часи добре видно світлих людей (Еріх Марія Ремарк)

Грозинецький ліцей став одним з осередків тимчасового перебування вимушених переселенців з різних куточків УКРАЇНИ. Спільними зусиллями шкільні класні приміщення було облаштовано спальними місцями. За 56 днів, з часу повномасштабного вторгнення агресора – росії, в ліцеї знайшли прихисток 120 людей. Вони отримували гаряче харчування, для них обладнали душову кабінку і пральну кімнату. А в приміщенні спортивної зали всім, хто потребує, надається гуманітарна допомога: одяг, взуття, засоби гігієни.

З перших днів війни вчителі, школярі та весь персонал долучився до активної роботи по плетінню  маскувальних сіток.

Грозинецький ліцей також надав допомогу центру «Місто Добра» у Чернівцях, куди передали речі першої необхідності.

Наші ліцеїсти вирішили підтримати бойовий дух відважних українських воїнів, змайстрували патріотичні листівки і вишили не один десяток оберегів з національною символікою.

Працюємо кожен на своєму місці. Слава Україні!

Писанка надії з Буковини, Писанка перемоги

Грозинецький ліцей продовжує творити добрі справи…
Вже стало традицією у Великодній тиждень, проводити на базі нашого ліцею майстер-клас з писанкарства та випікання пасок.
В кожнім місті чи селі на Великдень головна на столі ПАСКА- символ Царства небесного та Воскресіння, хліб вічного життя, яким став для людей Ісус Христос.
З давніх-давен ПИСАНКА була символом весняного відродження природи, зародженням життя, символом сонця, тепла та вічності.

Тож, сьогоднішній майстер-клас у Грозинецькому ліцеї був особливим. Адже, крім вчителів, до нього приєдналися гості з різних куточків України, які тимчасово проживають на території нашої громади.
Своїм досвідом виготовлення писанок та звичаями нашого краю поділилася вчителька трудового навчання В.Б. Продан.
Учасники заходу дізналися про історію писанки, значення кольорів та візерунків, запаслися терплячістю і внутрішнім спокоєм та взялися розписувати писанки. У кожного вийшла своя, особлива, хоч і не зовсім досконала, але зроблена з любов’ю писанка.
На сьогоднішньому дійстві не було байдужих. Сподіваюся, наш захід допоміг всім оцінити скарби українського талановитого народу, зворушив душі та серця.
На Великдень люди вітаються: «Христос Воскрес!» і тричі цілуються, роздають писанки. Уперше цей звичай запровадила Марія Магдалина. І за цією гарною традицією в добрий час ми подарували всім писанки і пасочки.

Благоустрій села


Чистота нашої землі у наших руках. Зберегти красу природи, сприяти її оновленню – завдання кожної людини.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Топорівської сільської ради від 21 березня 2022 року №16-04/22 «Про проведення санітарної очистки та благоустрою населених пунктів Топорівської сільської ради», наказу гуманітарного відділу – відділу освіти, культури, молоді та спорту Топорівської сільської ради від 08.04.2022 №54 «Про проведення територіальної кампанії «За чисте довкілля» вчителі, учні разом зі своїми батьками, а також переселенцями долучились до прибирання території Грозинецького ліцею та села. Посаджено дерева та кущі, підбілено бордюри, прибрано і упорядковано територію закладу та прилеглу територію навколо дошкільного підрозділу, газони, квітники, асфальтовані доріжки, спортивний та ігрові майданчики.
Упорядковування та приведення до належного естетичного стану території в нашій громаді та довкіллі – це обов’язок кожної людини. Це ознака нашої культури та свідомий обов’язок громадськості.
#ЧистеДовкілляБуковини2022.

Атестація 2022

25.03.2022 року в Грозинецькому ліцеї відбулось засідання атестаційної комісії І рівня, дистанційно. Щиро вітаємо наших колег з успішною атестацією, Дякуємо за творчість і професіоналізм. Пишаємось вами. Працюємо, наближаємо нашу перемогу. Миру нам! Слава Ісусу Христу. Слава Україні!

Все буде Україна!

Рекомендації вимушеним переселенцям та евакуйованим людям з зони бойових дій

Як допомогти собі, якщо Ви покинули свій дім?
1) Поважайте свій вибір. Зупиняйте себе від думок “якби я знав, я би”, “а от можна ж було зробити так…”. Ви вирішили поїхати, тому що на той момент – це було найкраще рішення з огляду на ту інформацію, яка у Вас була.
Хтось їде, тому що розбомбили їх дім. А хтось, тому що страшно. І кожна причина важлива. Емоційний фон для деяких людей настільки важкий, що Вони не можуть залишатися в ньому. А якщо залишаться, то помруть заживо.
Звичайно, будуть люди, які спробують Вас соромити і я думаю, що й Ви самі відчуваєте провину – її зараз відчувають майже всі. В період страху зручно напасти на когось, хочеться знайти ворога. Не входьте в суперечку. Ніхто зараз не знає, що правильно: їхати чи залишатися. Це все суб’єктивні думки.
2) Починайте знайомитися з новим простором. Познайомтеся зі своєю вулицею, виберіть, де Ви будете купувати каву чи оберіть постійний маршрут для прогулянки. Це дасть відчуття стабільності.
3) Ви маєте право на горювання/ страх. Навіть якщо Вас не бомблять, у Вашій країні війна. Ви втратили минуле життя, тому звичайно у Вас має бути період горювання. Не змушуйте себе бути щасливим, навіть якщо Ви в Парижі. Евакуація – це не туризм.
4) Кожен має право на свій вибір. Люди, які хочуть залишитися вдома, мають на це право. Ви не можете насильно перевезти своїх рідних, друзів, батьків. Для когось залишити дім чи Україну = депресія. Для них опорно – не їхати і цю опору не варто забирати. Зрозуміло, що Ви переживаєте. Але тут якраз проявляється шкідливий егоїзм.
5) Тримайте зв’язок з людьми. Це можуть бути українці, які також виїхали. Знайдіть центри волонтерства. Якщо дуже важко соціалізуватися, виберіть онлайн зустрічі. Усім рекомендую групи підтримки. Це найефективніший спосіб уберегти себе. Спілкуйтеся з тими, хто дає Вам ресурс і обмежуйте спілкування з тими, хто спустошує.
6) Не поспішайте. Зараз не можлива довоєнна продуктивність. Це норма, потім все повернеться.
7) Якщо Ви хочете погуляти по парку, сходити в ресторан чи на манікюр і для Вас – це доступно – робіть! Нікому не стане краще від Вашого нещастя. А якщо Ви наповнетеся, то зможете щось дати іншим. Бережіть себе та близьких! Все буде добре!

Практичний психолог Гончар Мар’яна Вікторівна

Поради колегам та батькам: “Як концентруватися на роботі під час війни?”

Ми всі вже зрозуміли, що потрібно повертатись до роботи та працювати.
? Але як тут просто брати та працювати, коли весь час на екрані бачиш повідомлення про ще одні переговори, обстріли, гуманітарні коридори, знівечені міста, вбитих та поранених дітей, жінок ні в чому невинних людей?
Маю для вас декілька порад:
✅Визначіться для себе, для чого ви зараз працюєте. Щоб зберегти дохід для своєї родини, щоб бути корисним суспільству, щоб підтримати економіку, щоб не сидіти без діла. Визначіться з метою та домовтесь із собою про її значущість.
✅Ставте перед собою невеликі завдання на наступну годину чи дві. Відмічайте для себе, що ви впоралися. Для вашої психіки це буде сигналом, що ви живі та готові діяти далі.
✅Чергуйте роботу з тими видами діяльності, що допомагають вам справлятися зі стресовими ситуаціями.
⁉️Знайдіть для себе відповідь на питання: «Що у моєму минулому допомагало мені проживати важкі та кризові моменти?». Для прикладу це може бути молитва, самомасаж, телефонна розмова з близькими, дихальна вправа, сльози, навчання, роздуми на кухні, в’язання, обійми, смачна їжа, водні процедури й т.д.
Це ваша стратегія. Чергуйте робочі завдання з діяльністю, з якою вам вдається зняти стрес.
✅ Постійно будьте в контакті із собою і перевіряйте, а чи маєте ви достатньо сил, щоб працювати. Якщо є сумнів, краще відновитися використовуючи стратегію чергування діяльності.
?Так, ви були дуже сильними та працездатними до війни, я впевнена, але зараз ваша психіка переживає травматичну подію. Переглядаючи постійно рівень власної «батарейки» та надаючи собі спокій, ви суттєво знижуєте можливість розвитку негативних симптомів.
Бережіть себе!!! Та своїх близьких!
Слава Богу! Слава Україні! Все буде Україна!

Практичний психолог Гончар Мар’яна Вікторівна

Підтримка батьків та дітей під час війни. Поради щодо психосоціальної підтримки, навчання, здоров’я та безпеки дітей.

Практичний психолог

Гончар Мар’яна Вікторівна

Дитина у психотравмувальних обставинах
Як батькам надати дитині першу психологічну допомогу?
Психіка дитини, яка знаходиться в епіцентрі бойових дій, постійно перебуває під негативним впливом. Кожна дитина, яка стала свідком бойових дій, вважається фахівцями травмованою. Оскільки у нинішніх обставинах не всі мають змогу звернутися за фаховою допомогою, саме батькам необхідно надавати дитині першу психологічну допомогу.

Нижче – декілька порад для батьків, як допомогти дитині і не допустити погіршення її психоемоційного стану:

1.Режим дня. Повертайте дитину у звичний режим дня, це прискорює «загоєння» психотравми. На жаль, не в усіх є можливість наразі повернутися до того режиму, який існував раніше, тож можна створити новий режим дня для дитини, виходячи із тих можливостей, які у вас є. У режимі дня дитини мають бути: гігієнічні процедури, прийоми їжі, елементи навчання, ігри з дорослими, вільна гра, час для бесід та казок (або цікавих історій), сон.
2.Обговорення тривожних подій. Такі розмови є дуже корисними для емоційної розрядки. Після кожного спуску в укриття, сигналів тривоги, звуків бойових дій проводьте невеличкі сімейні бесіди, де кожен має розповісти, що він відчував протягом всього тривожного періоду (на початку тривожних сигналів, під час перебування в укритті та після). Цей метод дозволяє дитині емоційно відреагувати, побачити, що її відчуття співпадають з відчуттями дорослих, і вона не сама, а також зняти емоційне напруження.
3.Нові ритуали. Створіть нові ритуали, які допоможуть відчути дитині єдність та силу сім’ї. Це може бути читання вголос, вечірні обійми всією сім’єю, спільні молитви або співи.
4.Щоденне спілкування на різні теми. Спілкування є базовою потребою кожної людини. Щоб дитина не почала ізолюватися, вона потребує постійного спілкування та емоційного залучення дорослих. Ви можете обирати різні теми для розмов, не фокусуючись на травмуючих психіку подіях.
5.Емоційна близькість. Одним із психологічних компонентів, важливих для виживання дитини, є емоційна близькість з батьками. Щоб її укріплювати та зберігати треба: обіймати дитину, говорити, що ви її любите, хвалити її (за сміливість, за витримку, за якісь вміння, що демонструє дитина), грати з нею, смішити, розділяти з нею емоції.
6.Почуття гумору. Намагайтеся жартувати та посміхатися, сприяти тому, аби посміхалася ваша дитина. Гумор має терапевтичну дію, підтримує та зцілює.

Герої не вмирають…

20 лютого – День вшанування пам’яті героїв Небесної сотні.
Учнівське самоврядування, педагог- організатор Антонюк Д.В., підготували та провели для учнів 9-11 класів, лінійку – реквієм “Герої не вмирають…”

Урок з медіаграмотності

18 лютого 2022 року у Грозинецькому ліцеї проведено уроки з медіаграмотності.

Медіаграмотність – це превентивна зброя проти дезінформації та життєво необхідна навичка, яку потрібно розвивати змалку. Урок з медіаграмотності покликаний привернути увагу молодого покоління до розвитку критичного мислення. Разом з учителями школярі проговорили способи розпізнавання фейків, види маніпуляцій в мережі та розглянули процеси створення новин.

День єднання

Мені не можна не любити,
Тобі не можна не цвісти,
Лиш доти варто в світі жити,
Поки живеш і квітнеш ти! Україно!                              Т. Петриненко

Любіть Україну, як сонце любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
                                       В.Сосюра

Борітеся — поборете!

 Вам бог помагає!

 За вас правда, за вас слава

 І воля святая

                                   Т.Шевченко

Романтичне свято у Грозинецькому ліцеї

14 лютого – День Закоханих, День Святого Валентина, День ангела Валентин, Валентинів та Валентинівних і Валентиновичів– дуже незвичайне і романтичне свято, коли закохані отримують ще одну можливість сказати один одному про свою любов і подарувати приємні подарунки.

У день всіх закоханих вітаємо всі пари будь-якого віку. Бажаємо щастя, веселощів, ласки, турботи, затишку. Нехай цей день для одних стане прекрасним початком довгих відносин, а для інших чудовим їх продовженням. Нехай ангели любові слідують за вами, не відпускають ні на хвилину.

Пропонуємо вашій увазі спецвипуск телепередачі присвячений Дню Закоханих!

З повагою учні 10 класу ❤️

Всесвітній день читання вголос

Вже протягом 12 років у різних країнах світу відзначається Всесвітній день читання вголос. Учасники акцій, присвячених цьому дню, обирають книжку на свій смак, знаходять зацікавлену аудиторію і просто читають вголос. Цю ініціативу вже підхопили мешканці 173 країн. Цьогоріч Всесвітній день читання вголос припадає на 2 лютого. Свято спрямоване на те, щоб спонукати молоде покоління до читання книжки вголос разом із рідними, або друзями, обговорювати зміст твору, ділитися враженнями та думками стосовно прочитаного. В цілому, свято має надихати дітей і дорослих просто більше читати і спілкуватися між собою. Наукові дослідження доводять — простий ритуал читання казки на ніч дасть дитині змогу стати значно розумнішою, добрішою та кмітливішою. За статистикою, батьки дітей старшого віку читають їм значно менше, або й узагалі перестають це робити в початковій школі, адже дитина вже вміє читати сама. Але насправді рівень читання очима в дитини часто відстає від рівня розуміння тексту на слух. Самостійно часто дитина готова читати тільки прості історії, а в дорослому виконанні розуміє і «Хоббіта», і «Гаррі Поттера». Чому ж все-таки варто продовжувати читати дітям вголос? Тому, що читання сприяє розвитку:

?Когнітивних здібностей Діти, яким читають, чують складнішу лексику, що збагачує словниковий запас слів та розуміння складних речень.

?Емпатії, розумінню інших.Читання допомагає дитині отримати емоційний досвід. Уміння зрозуміти точку зору іншого, його мотиви — дитина психологічно розвивається, поки їй читають.

?Образному мисленнюПід час читання мозок проявляє сильну активність в тих частинах, які пов’язані з розповідним розумінням і візуальними образами.Коли дітям розповідають про єдинорога, який скакав на хмаринці, дитина вмикає уяву: уявляє хмаринку, малює подумки єдинорога і навіть створює якусь схему його танцю. Для мозку є багато цікавої роботи.

?Соціальному розвитку, управлінню увагою.Багато батьків і фахівці розповідають, наскільки нині зіпсувалися діти: труднощі з увагою, гіперактивність, кліпове мислення. Хоча, можливо, замість того, щоб нервувати, ми могли б просто взяти в руки книгу. Є наукові дані, які свідчать про сприятливий вплив батьківського читання на поведінку дітей. Воно допомагає знизити ризик розвитку проблем з увагою і гіперактивністю.

?Поліпшенню пам’яті Слухати, як батько, який час від часу намагається задрімати, читає про пригоди — важка праця. Не тільки тому, що весь час потрібно когось будити, а й тому, що потрібно утримувати в пам’яті всіх поганих персонажів, усі можливі шляхи порятунку (щоб підказати, якщо що), ну й події попередніх восьми томів. І ця праця не проходить для дитини даремно. Взагалі, зв’язок пам’яті та читання вголос зафіксували в людей, які самі читали вголос. Вважають, що на пам’ять слухачів це впливає не менш позитивно.

?Зняттю стресу Так, серед усіх занять, якими ми можемо порадувати дітей, читання — одне з найбільш чудових. Воно захоплює. Переміщує нас у просторі та часі. Дає змогу зупинятися та спілкуватися, сміятися та сумувати, обійматися або стояти на руках. А крім того, ви в процесі працюєте живою рекламою читання. Тож читайте дітям навіть тоді, коли вони вже навчилися читати, щоб і вони в подальшому житті читали своїм дітям. Цього року за ініціативою ДЕРЖАВНОЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОЇ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО читаємо казки видатного письменника і педагога – Василя Олександровича Сухомлинського. І ця чудова добірка книжок для всіх шанувальників неперевершеного таланту видатного письменника

Рябой Максим читає бабусі
Коман Денис – учень 4 класу взяв участь у читанні творів В. Сухомлинського. Читання вголос для своєї сім’ ї.

День Соборності України

22 січня український народ щорічно святкує День Соборності України. Хай розум, воля і любов до рідного краю згуртовують нас для здійснення високої мети – процвітання соборної незалежної демократичної могутньої України, надійної запоруки добробуту й щасливого життя її народу

Я частинка великої Держави

20 січня у 9 класі відбувся тренінг до Дня Соборності України “Я частинка великої Держави. Мої цінності” Метою тренінгу було: формування загальнолюдських принципів і норм життєдіяльності людини, суспільства й держави; навчити учнів розуміти грані особистості; розрізняти ознаки самоповаги, власної гідності; усвідомлювати роль цінностей в житті людини; сприяти становленню адекватної самооцінки учня (розуміння себе як цінності, людини з правами, свободами, інтересами); виховувати патріотизм, формувати гордість за досягнення своєї держави.

А також сьогодні проведено виховну годину спілкування “Нехай нерозмежованою залишиться навіки!”
Мета: виховання національної свідомості учнів i людської гiдностi, відродження паросткiв духовностi, формування рис громадянина української держави; поглиблення знань про iсторичний факт злуки українського народу, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого вивчення iсторiї та культурних надбань українського народу; виховання глибокої поваги та любовi до Батькiвщини.

Нам треба поговорити …

Наразі триває перший інформаційний етап, метою якого є зменшення супротиву суспільства до дітей з особливими освітніми проблемами. Дана інформаційна кампанія покликана стати запорукою толерантного ставлення суспільства до дітей з особливими освітніми потребами, а також спрямована забезпечити їх включення в активне життя закладу освіти і громади.
Грозинецький ліцей У рамках “Тижня поінформованості про дітей з особливими освітніми потребами” та Міжнародного дня осіб з інвалідністю, проведення Всеукраїнської інформаційно-просвітницької кампанії “Для дітей суспільство без бар’єрів”, яка розпочалася 13 грудня на території Топорівської територіальної громади, у закладі проведено низку заходів, метою проведення яких було привернути увагу на права дітей з обмеженими можливостями, вчити володіти мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, усвідомлювати життєві проблеми людей, які потребують уваги і милосердя, сприяти розвитку милосердя, доброчинності, чуйності, співчуття, гуманного ставлення до людей із порушеннями, виховувати повагу до людей з обмеженими можливостями. Під час тижня та у Міжнародний день осіб з інвалідністю в усіх класах проведено: «Уроки доброти», заняття з елементами тренінгу, дидактичні ігри; виховні години, бесіди; конкурс малюнків дітей з особливими освітніми потребами. Крім того: організовано перегляд відеороликів, мультфільмів документального фільму про дітей та людей з особливими освітніми потребами.

Миколай про тебе не забуде!

Адміністрація та педагогічний колектив Грозинецького ліцею висловлює подяку батькам та всім, хто долучився до благодійної акції «Миколай про тебе не забуде» .Успішна реалізація цього соціально значимого проекту була б неможлива без Вашої участі. Надана допомога послужила на благо: допомогла дітям комунального закладу «Чернівецької спеціальної школи №4» відчути Вашу турботу і увагу.
Добрі справи не залишаються непоміченими – вони, як маяки, світять тим, хто чекає допомоги. Упевнені, що Ваш приклад показовий і для інших благодійників. Надаючи допомогу в цей нелегкий для всіх нас час, ми даруємо не просто матеріальні цінності, а даємо надію, що разом ми подолаємо будь-які негаразди.
Нехай Ваша доброта і щедрість повернуться до Вас сторицею.

Турнір з волейболу

У п’ятницю, 17 грудня, у спортивній залі Грозинецького ліцею  відбувся турнір з волейболу серед команд 8-11 класів та збірною командою вчителів закладу. У змаганнях взяли участь 5 команд. Кожна гра була цікавою та захоплюючою, команди запекло змагалися за звання найкращої. До самого завершення змагань зберігалась інтрига, тому що усі команди були сильні та варті перемоги. Переможцями турніру стала команда 9 класу. Цей день приніс усім цікаві враження та неповторні емоції, в особливому захваті присутні були від запальних груп підтримки та від майстерної гри збірної команди вчителів.

Вітаємо переможців змагань та бажаємо усім продуктивних тренувань, нових перемог і сильного командго духу!

День вшанування…

14 грудня в Україні відзначають День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, який встановлений згідно з Указом Президента від 10 листопада 2006 року, на згадку про завершення 14 грудня 1986 року будівництва саркофагу над четвертим зруйнованим енергоблоком ЧАЕС.

   Лише завдяки самопожертві ліквідаторів наслідків катастрофи, багато з яких заплатили за це власним життям і здоров’ям, вдалося локалізувати аварію та врятувати країну і світ від радіаційного забруднення.

   Цей день ми згадуємо їх – тих, хто усвідомлено й мовчки жертовно віддав за нас своє життя у ядерному котлі. Попри величезну ціну, яку довелося заплатити, самі ліквідатори-чорнобильці нерідко називають 14 грудня святом.

  До Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в Грозинецькому ліцеї Топорівської сільської ради, були проведені такі заходи:

  • класний керівник 10 класу Гончар М.В., провела годину спілкування на тему: «Ліквідація Чорнобильської АЕС. Пам‘ятаємо…»;
  • учні 7-А  класу, переглянули уривок фільму ” Чорнобиль – хроніка важких тижнів”( класний керівник  Горинюк  О.І.);
  • заступниця  директорки  з навчально-виховної роботи Кіріяк В.Ф. для учнів 8-11 класів підготувала презентацію на тему:  «Світ про Чорнобиль пам’ятає».

Засідання МК бібліотекарів та класних керівників

7 грудня на базі Грозинецького ліцею відбулося засідання МК бібліотекарів та класних керівників з проблеми «Національно-патріотичне виховання дітей в школі, в родині … ».
На засіданні були присутні: Ватаманюк О. Д.- методистка НМЦ виховної роботи та позашкільної освіти ІППОЧО; Ковтюк В. А.- спеціаліст Гуманітарного відділу, бібліотекарі та класні керівники шкіл Топорівської ТГ.
О. Д. Ватаманюк розкрила основні аспекти роботи шкільного бібліотекаря в закладах загальної середньої освіти. В. А. Ковтюк розповіла про новий бібліотечний простір в умовах НУШ.
Бібліотекар Грозинецького ліцею Мойсова В.В. поділилася досвідом проведення бібліотечного місячника «Земля квітучої краси», зосередивши увагу на нових проєктах, започаткованих бібліотекою навчального закладу. Учасники засідання ще раз переконалися, що бібліотека Грозинецького ліцею живе, працює, надихає учнів на творчість.
Учитель ЗУ Грозинецького ліцею Савицький Р. А. провів показове заняття гуртка національно-патріотичного виховання «Сокіл-Джура». Вишкіл свідчить про те, що робота гуртка проводиться на високому професійному рівні, регулярно.
Заступник директора з виховної роботи Антонюк Р. О. провела виховний захід на тему «За Україну, за її волю, за честь, за славу, за народ». Були запрошені воїни АТО, волонтери, мати воїна української армії. На думку всіх учасників засідання МК, такі заходи сприяють національно-патріотичному вихованню молоді

Супервізія

Згідно плану-графіку проведення супервізії у Топорівській ТГ в  рамках реалізації Державного стандарту базової середньої освіти  з 25.11.2021 по 01.12.2021р.  в  Грозинецькому ліцеї працювала супервізор Одинак М.М..

Марія Манолівна    надала допомогу педагогічним працівникам у визначенні професійних проблем та шляхів їх вирішення, допомогла у визначенні шляхів професійного розвитку, спостерігала за педагогічною діяльністю. Разом із педагогами результати спостережень було проаналізовано й узагальнено.

Всесвітній день боротьби зі СНІДОМ

Всесвітній день боротьби зі Снідом відзначається щороку 1 грудня відповідно до рішення Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) та рішення Генеральної Асамблеї ООН, прийнятими 1988 року. Метою Всесвітнього дня боротьби зі Снідом є підвищення обізнаності населення про ВІЛ-інфекцію , СНІД і демонстрація міжнародної солідарності перед загрозою пандемії.
Щороку Всесвітній день боротьби зі Снідом проводиться під різними гаслами, що відображають наявні проблеми, пов’язані із захворюванням. У 2021 році він проходить під девізом “Ліквідувати нерівність. Покінчити зі СНІДом. Припинити пандемії”.
Учнівське самоврядування нашого ліцею підготували та провели відкрите засідання для учнів 9-11класів, на тему: «Ми проти Сніду »,(керівник Антонюк Д.В), запросили на засідання шкільну медичну сестру, провели акцію «Я знаю про проблему Віл Снід і я небайдужий до неї».

День домашніх улюбленців

30 листопада відзначають Всесвітній день домашніх тварин, девізом якого стала цитата з твору Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц», «Ми відповідаємо за тих, кого приручили». День домашніх улюбленців покликаний нагадати про почуття відповідальності за все живе на планеті, зокрема тварин.
І саме такими відповідальними є учні 1класу, класовод Бейлишин Г.Ю., які охоче поділились розповідями та світлинами своїх домашніх улюбленців.

Голодомор…Пам’ятаєм…

У четверту суботу листопада в Україні вшановують пам’ять мільйонів жертв голодоморів в Україні. Наймасштабнішим з них був голодомор 1932-1933 років.
Голодомор в Україні визнаний геноцидом на законодавчому рівні і в судовому порядку.
Історики називають причиною голоду репресивну політику хлібозаготівлі. Таким чином влада хотіла упокорити українців, остаточно ліквідувати спротив режиму та боротьбу за відродження власної державності.
Від Голодомору в Україні померло щонайменше 3,9 мільйона людей. Кількість жертв у всьому СРСР оцінюють у близько сім мільйонів.
Лінійку реквієм підготували та провели учні 8го класу, кл.керівник
Мельник О.М.